W tym roku szkolnym pracujemy metodą projektu.
Jest to
zadanie trudne, ale taka metoda pomaga uczyć planować, organizować pracę,
podejmować decyzje i dokonywać właściwych wyborów. Metoda projektu spełnia
ważne funkcje w nauczaniu i wychowaniu:
- sprzyja integracji zespołu klasowego,
- uczy zachowań społecznych,
- służy demokratyzacji życia w szkole i poza nią,
- uczy stosowania zdobytej wiedzy w praktyce czyli łączeniu teorii z praktyką,
- uczniowie przeżywają świat jako całość,
- wdraża do poszukiwania i selekcjonowania informacji,
- daje możliwość korzystania z nowoczesnych źródeł wiedzy,
- uczy samodzielności, planowania i organizacji pracy,
- przynosi zadowolenie z sukcesu osiągniętego na drodze samodzielnego wysiłku,
- stymuluje rozwój poznawczy, emocjonalny i motoryczny uczniów.
Uczniowie w trakcie pracy nad projektem uczą
się:
-
współdziałania w grupie,
-
prowadzenia rozmów i wywiadów,
-
planowania pracy,
-
odpowiedzialności,
-
pracy z różnymi źródłami wiedzy.
W
październiku po przeczytaniu lektury pt. „Chłopcy z Placu Broni” wspólnie z
nauczycielem języka polskiego, który przedstawił obszar pracy i tematykę, ustaliliśmy harmonogram,
sposoby realizacji projektów oraz kryteria oceny.
Wszyscy prezentowaliśmy swoje dokonania wg
ustalonego wcześniej harmonogramu.
Nauczyciel języka polskiego: Wszystkie grupy
wywiązały się z wyznaczonych zadań wyśmienicie, mimo tego, że jest to dla nich
nowość. Lekcje były ciekawe i urozmaicone, do przygotowania projektów służyły
przeróżne plakaty, prezentacje multimedialne, opisy a nawet testy i
sprawdziany. Było to ciekawe doświadczenie i przy kolejnej lekturze na pewno
będzie już łatwiej. DZIĘKUJĘ :*
Brak komentarzy:
Prześlij komentarz